torsdag den 8. februar 2024

Surprise!

Hi every one

A sign that things are going really well at home - is that I feel safe enough to slip into town.

On Saturday, January 21, I joined a scrap event in Lygten. The following Saturday I joined another scrap event in Egtved.

The Scrap event in Lygten is a get-together with just 12-14 people. There is room for coziness, fun, laughter and seriousness. There is room for everyone. No one is left out. No one looks down on what you making. You can ask for help or good advice - in short, there is room for everyone.

I drove with Jannie and her mother, Lotte. It's the first time I've been away from home in a long while.Yes, in January it went really well.

Egtved was a medium-sized event. I don't remember how many there could be seatted, but it was less than 60 people. Again I am going with Jannie and her mother Lotte. I can't drive myself - yet. It is too far. I didn't make any cards, but more flags.

Lars enjoys his electronics. His working life was fixing other people's computers, programming for mobile phones - he was even in Korea several times to help start up new factories (mobile.).

His illness means that today he does not know how to use a cell phone, so he does not have one.

He cannot assemble/repair a computer. Stubbornness is still a part of him, so he has been trying for 3½ years to get a computer working! Finallyhe has given up. It should be said that our son, Jimmy, has told Lars that the computer was no longer working - but.... it could be...

Our son, Jimmy, told me that fixing/working with computers is such a big part of his identity that it's probably one of the last things to disappear. As a relatives, it is difficult to see Lars' frustration whenthings does not succeed. To see how hard he tries. I wish I could do something for him.

He got a new computer a few days ago. I'm crossing my fingers that it will be a while before he starts messing with it...

Just today I needed encouragement. Lars fell yesterday. It is the 3rd time in 1½ weeks. Fortunately, he was not injured. But he has a lot of bruises. Then, just today, I found a package outside the front door. I wasn't expecting any packages, so a little surprised I opened the package. Look what was inside

Stine... thank you so much for this gift. It's just something I can use. Unexpected, surprised and excited are probably some of the words I would use to describe  my reaction while I was unpacking. Stine, You have a big heart. You have always thought of others before you thought of yourself. I can make so many cards out of this great gift.


Hej Allesammen

Et tegn på at det går rigtig godt herhjemme - er at jeg føler mig tryg nok, til at smutte i byen.

Lørdag s. 21 Januar var jeg med til scrap-hygge i Lygten. Lørdagen efter var jeg med til scrap-hygge i Egtved.

Scraphygge i Lygten er en komsammen med blot 12-14 personer. Der er plads til hygge, sjov, latter og alvor. Der er plads til alle. Ingen er holdt udenfor. Ingen ser ned på hvad du laver. Du kan spørge om hjælp, eller gode råd - der er kort sagt plads til alle.
Jeg kørte sammen med Jannie og hendes mor. Det er første gang jeg har været afsted uden at blive få et alarm opkald, og efterfølgende måtte tage hjem. Jo, i Januar gik det virkelig godt.

Egtved var et middelstort arrangement. Jeg husker ikke hvor mange dervar plads til, men det var under 60 personer.  Igen skal jeg afsted med Jannie og hendes mor Lotte. Jeg kan ikke selv køre - endnu. Det er for langt. Jeg lavede ingen kort, men flere flagranker. 

Lars hygger med hans elektronik. Hans arbejdsliv var at at ordne andres computere, programmere til mobiltlf. - han var endda i Korea flere gange for at hjælpe med opstart af nye fabrikker (mobilt.).
Hans sygdom gør at han i dag, ikke ved hvordan man bruger en telefon, så han har ingen.
Han kan ikke samle/reparerer en computer. Stædighed er stadig en del af ham, så han har forsøgt i 3½ år at få en computer til at fungere! Nu har han givet op. Det skal lige siges, at vores søn har haft fortalt Lars, at computeren ikke fungerede mere - men.... det kunne jo være...
Vores søn Jimmy, fortalte mig, at det at ordne/arbejde med computere er så stor en del af hans identitet, at det nok er noget af det sidste der forsvinder. Det er svært som pårørende at se Lars' frustration når det ikke lykkes for ham. At se hvor meget han prøver. Jeg ville ønske jeg kunne gøre noget for ham.
Han har for et par dage siden fået en ny computer. Jeg krydser fingre for, at der går et stykke tid, før han begynder at rode i den...

Lige i dag havde jeg brug for opmuntring. For Lars faldt i går. Det er 3. gang på 1½ uge. Han er ikke kommet til skade, heldigvis. Men han har mange blå mærker.  Så, lige i dag, finder jeg en pakke udenfor hoveddøren. Jeg ventede ingen pakker, så lidt forundret lukkede jeg pakken op. Se lige hvad der lå indeni. (her ovenover).

Stine... tusind tak for gaven. Det er lige noget jeg kan bruge. Uventet, overrasket og begejstret er nok nogle af de ord jeg vil sætte på min redaktion medens jeg pakke op.  Stine, Du har et stort hjerte. Du har altid tænkt på andre, førend du tænkte på dig selv. Sikke mange kort jeg kan lave rigtig mange kort ud af denne flotte gave.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar