lørdag den 11. april 2015

Tut, sådan indfarver jeg karton med Distres Ink.

Så fik jeg endelig lavet en tutorial  om, hvordan jeg indfarver karton. Jeg håber den kan hjælpe.
Et godt tip: Brug engangshandsker! Nåe ja, hvis du ikke vil gå med lilla, gule eller blå fingre... eller hvilken farve du nu bruger,,,

Jeg har brugt: Distress ink, plastiklomme, stempel m. svamp, vand i en lille forstøver, karton og en varmepistol - IKKE at forveksle med en hårtørrer.

Her er der stemplet direkte ned på en plastiklomme. Normalt bruger jeg et ark sliplet bagepapir, men da det er sort - vil man ikke kunne se hvad jeg laver.

Nu har jeg inket/sværtet et passende stykke, så "mister" jeg med alm. vand. Det giver en interessant effekt, som jeg godt kan lide.  

Så lægges der karton ned i farve/vand. 

Efter at have trykket lidt på papiret, vendes det. Dette tidspunkt er altid interessant, for det er forskelligt hver gang.

Nu skal man have tålmodighed indtil kartonet er tørt.
Det har jeg ikke, så jeg hiver varmepistolen frem, og ca. 10 sek efter er kartonet tørt.

Nu kan man bruge papiret som det er, men jeg er begyndt at eksperimentere med at sætte flee farver til. Her er det en havblå, lilla og gul.

Jeg sværter mit stempel godt ind, og begynder tilfældigt at farvelægge mit nu farvedekarton.

Ja, denne gang kom det til at se sådan ud.

Samme teknik blev brugt til denne BKI Cacaobøtte...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar