tirsdag den 2. juni 2015

30 års bryllupsdag - og først nu ved jeg hvordan jeg skal bruge barbarskum...

1. Juni 2015
Vi har 30 års bryllupsdag i dag! Jeg er så taknemmelig for de år sammen med Lars. Han har lært mig at tro mere på mig selv, følge mine drømme og ikke mindst har han holdt mig ud når jeg har været kropumulig, spontan, sjov, kærlig og meget meget mere. Jeg har bare verdens bedste ægtemand. Jeg elsker ham overalt, og føler mig umådelig velsignet over at være hans ledsager.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hvad har mine hobbymaterialer og barberskum med hinanden at gøre?
Jo, man kan lave baggrundspapir med farve, papir - og barberskum!!!
Her er 2 kort hvor jeg har brugt teknikken.



Hvordan gør man?


Læg et underlag der kan tørres af. Jeg bruger et slip-let bagepapir, da det er det jeg har ved hånden.
(ja, bagefter bruger jeg det altså IKKE i køkkenet, hvis nogen skulle være i tvivl!)
Spray barberskum derpå og jævn det over hele fladen. Bland farve på i dråber.
Her brugte jeg copic-refill gul og grøn, men en refill af distress ink kan også bruges.
Måske har du andre ideer, PRØV om det virker, dette er bare hvad jeg har forsøgt mig med.

Rør rundt i barberskummet/farverne.  Ikke for meget så det bliver en grumset farve,
men nok til at det får et marmoreret udseende.
Læg dit karton ovenpå, tryk let.


 Tag karton'et af barberskummet, og med en kluds eller lign. tørrer du barberkummet væk.


Så ser karton'et sådan ud! Lad det tørre, og så kan du bruge det.


Her har jeg brugt lilla  dusty-concord-distress-ink. Det er klart det jeg foretrækker.

Her er kortet næsten færdigt... Eneste minus jeg kan komme i tanke om: det dufter af barberskum...
Hvilket mærke kan man købe som ingen duft har?

Ideen kommer fra: brandyscards.com 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar