lørdag den 10. december 2022

Long...



This is my late mother's favorite flower: A yellow/orange freesia.
I know, it's not a Christmas card. But as many do: At Christmas, we  think of loved ones, that have passed on. When I saw this digi stamp, I thought of my mom. Thank you Beccy, for making this flower.

This is a digi stamp from https://beccysplace.com/
It is called Simply freesias

and





Stampin Up: He's all that


First, I want to apologize that I didn't manage to make a Christmas card every day in November, as well as tell a little about our Danish Christmas traditions. There was so much going on, time was running out, as I ran into a little "extra" illness. Sometimes I think: This must surely be the last ting - now there can be  more sickness that will find its way into our home!

I was at the hospital for a check-up (psoriatic arthritis). I go 2-3 times a year, more if needed.
The doctor said Congratulations! It is now 25 years since you came the first time!
The doctor was not entirely satisfied, the increasing pains matched the things she could test. So she referred me, to have X-rays taken of my feet, knees, hips and hands. I have an appointment for that at the beginning of January.

On top of this I then got a minor facial paralysis, or so I thought. I've had it 2 times before, so I didn't go to the doctor right away... but then I started having severe pain over my right eye and my tongue was buzzing - on top of the other things (the cheek was drooping, the eyelid was drooping, and I bit my cheek) this made me go to the emergency hospital. The doctor. there, said he I could contact an otolaryngologist, the next day. It didn't sound like I should, so I actually didn't. But the day after that, I couldn't stand the pain in my head at all. Poor Lars, he tried to comfort me. He brought cold cloths for me to lay on my forehead. I called our GP,  and the nurse I spoke to, put me on hold, while she spoke to the doctor. The answer was clear: see an otolaryngologist, now! I called, got an appointment, and on the way up to that clinic, I checked my phone and saw our GP had called. I called back: He wanted to make sure I was looked at!!! I have never experienced a doctor's office follow up like that. So what was it? Zona or Herpes zoster" (just without a rash, luckily) So now I'm on medication.  It's got be be better. The sharp pain, is not as sharp anymore.So, I'm getting better - and what a blessing that is.


Først vil jeg undskylde at jeg ikke nåede at lave et julekort hver dag i November, samt fortælle lidt om vore danske juletraditioner. Der skete så meget, tiden løb fra mig, da jeg løb ind i lidt "ekstra" sygdom.
Nogle gange tænker jeg: nu kan der da ikke være mere sygdom, som skal finde vej til vores hjem!
Jeg var på sygehuset til kontrol (psoriasis gigt). Lægen sagde Tillykke! Det er nu 25 år siden du begyndte at gå til kontrol hos os. Hvilket jubilæum,...
Lægen var ikke helt tilfreds, de tiltagende smerter, passede med de ting hun kunne teste. Så jeg skal nu have taget røntgen af fødder, knæ, hofte og hænder. Det er jeg indkaldt til i begyndelsen af Januar.

Oveni dette fik jeg så en mindre ansigts lammelse, troede jeg. Jeg har haft det 2 gange før, så jeg søgte ikke læge med det samme... men så begyndte der at komme voldsomme smerter over højre øje, og tungen summede - det oveni de andre ting (at kinden hang, øjenlåget hang, og jeg bed mig i kinden) gjorde at jeg søgte vagtlæge. Han sagde at jeg kunne kontakte ørelægen dagen efter. Det lød ikkes som om jeg skulle, så jeg gjorde det faktisk ikke. Men dagen efter igen, kunne jeg slet ikke holde smerterne i hovedet ud. Stakkel Lars, han forsøgte at trøste mig. Han hentede kolde klude jeg kunne ligge på på min pande. Jeg ringede til lægehuset, og sygeplejersken jeg talte med, lod mig vente, medens hun talte med lægen. Svaret var tydelig: Se at komme til ørelæge! Jeg fik en tid, og på vej op til klinikken tjekkede jeg min telefon, og så at lægen havde ringet. Jeg ringede tilbage til ham. Han ville sikre sig, at jeg blev tilset!!! Aldrig har jeg oplevet at et lægehus følger op på den måde. Vi er så glad for at vi skiftede over til dette lægehus. Hvad var det så? Jo, Helvedesild! (bare uden udslæt, heldigvis) Så nu er jeg på medicin.
Nu begynder det at gå fremad - og hvilken velsignelse det er.


1 kommentar:

  1. Oh my gosh Conny, it sounds like you've had a very tough time with your health. Your recent symptoms sounds like a stroke, I'm so happy to hear it wasn't that, but I do hope you recover quickly without any more pain.
    Your freesia card is wonderful, and a beautiful tribute to your mother. I agree that we think more about those we've lost at Christmastime, I certainly do. Take care.
    Cheers,
    Beccy

    SvarSlet