tirsdag den 7. juli 2015

A little smoke in the kitchen - and day 2 of my challenge!

So... I have to confess, my husband and son did not like the lavender sirup - they wanted it to taste stronger. So late last night I put on the kettle, and poured boiling water over A LOT of lavender, and then left it sit over night. And now the fun begins - yesterday I left the sirup boiling on the stove at gas mark 2 (Danish), so my intention was to do the same thing to day, only, this time I turned it the other way - mark 6. I went on fb and chatted with my daughter, when all of a sudden I heard the sirup boiling over... it was all over the stove, the kitchen was all covered in a white/grayish smoke! So, on to it - the kitchen had to be cleaned!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~

Nå, men jeg må hellere tilstå at min mand og søn, ikke var vilde med den lavendelsirup jeg lavede i går. De ville gerne den skulle være stærkere og mere tyk. Sent i aftes hældte jeg derfor kogende vand over en STOR portion lavendelblomster, disse fik lov til at trække natten over. I går kogte jeg siruppen på nr 2 og det ville jeg også i dag, men satte den i stedet på nr 6! Jeg gik på fb og chattede med min datter, da jeg pludselig kunne høre den boblende lyd af sirup der kogte over og derpå lugte den brændte sukker... ak, nu skulle køkkenet gøres rent. Da der også kom en hvid/grå røg kom det helt uskyldigt fra Kamilla, min anden datter: brænder det?  Nej, nej mor leger bare i køkkenet.



DAY 2
So, it allready becomes more and more difficult to make something, so I cheated a little. I only made 3 cards and then two notebooks got a new cover.
Well, I'll try again tomorrow.

Dag 2
Det er svært at lave kort, specielt når der ikke er mange farver og karton at arbejde med. Jeg snød derfor lidt i dag. Jeg lavede 3 kort - og 2 noteshæfter fik nye forsider.
Jeg prøver igen i morgen.


Mo Manning   Between         Mo Manning   Wonderful Day
             
            

Ingen kommentarer:

Send en kommentar