onsdag den 19. august 2015

Lidt nostalgi - og en god nyhed!

Bare en lille update: Jeg fik et brev i dag fra privathospitalet Mølholt. Jeg har fået en tid til vurdering allerede d. 27/8-2015. Jeg er spændt, nervøs og forhåbningsfuld! Dagen i dag har ikke været rar, den har været fyldt med det ene smerteanfald efter det andet. Den sidste uge har bestemt ikke været sjov.

Et par lyspunkter har der været:
Grethe kom forbi og havde Mads med. Gerda Nørgaard kom også forbi. Det er dejligt at tænke på noget andet og få et pust af energi ind i huset.


Skive midt 1950'erne
Bemærk gadespejlet. Ved det spejl det sad min bedstemor i mange timer,
så hun kunne følge med i hvad der skete på hele vejen!
Spejlet blev i vores familie kærligt kaldt for sladderspejlet!

Et nostalgisk øjeblik:
nr 2 fra venstre var nabokonen, Fru Nielsen
nr 3 fra venstre er min bedstemor Kamilla Rytter
yderst til højre er min moster, Grethe Kirkebæk

En sjov lille til beretning om min moster Grethes navn: Hun hedder Hanne Margrethe, men kun fordi kordegnen var fuld da han indskrev hende i kirkebogen. Hun skulle have heddet Anne Margrethe.

Min bedstemor var lige så uheldig, da hun blev født - denne kordegn var også fuld. 
På den måde fik hun fødselsdag 2 dage om året! 
Hun blev født d. 20 April 1900 - men kordegnen skrev 21 Apr - og så var det sådan! 
Min oldemor måtte huske den forkerte fødseldato, for han, en offentligt myndighed havde skam ikke begået en fejl!!!

Ak ja, sådan er der så meget, man ikke forstår!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar