torsdag den 15. december 2022

A minor accident - and I feel so blessed!

 
This is a digi stamp from https://beccysplace.com/
It is called Simply freesias

I had to make another card with it. I love this digi-stamp.
I submit it to
https://beccysplace.blogspot.com/2022/12/december-challenge.html # 28



Perhaps because of a cold, Lars was more dizzy than usual, and when he bent forward - he fell.
He was lucky this time, he didn't hit his head like he has the other times. He just hit both knees. But rather the knees - than his head.

My thought has subsequently been: How quickly we are to adapt!
This time was different. I picked up the phone - called the care center and asked if they could guide me over the phone, on how I best could help Lars up from the floor. If I couldn't, then I needed their help.
I was guided - and Lars came up. Again, Møllevang has shown that they can help, not only as they want to, but how we as the receiver of their help, want their help. They adapt and help is given based on the receivers wishes. Isn't that amazing?

It is fully justified that this particular care center was voted Denmark's best dementia care home on 11 November 2022. 
Despite all the time Lars has fallen this year, we feel so blessed: We have a lovely family - first we were blessed with a beautiful son-in-law. He's insightful, he is a caring and loving husband and father. Now we have been blessed with an equally loving daughter-in-law. She has a heart of gold.
I feel the blessings of heaven, that these two people have become part of our family.
Mia has even acquired the same interest as me: paper crafting! And she is good at it – in some areas already far better than me. I'm still struggling with some basics. She jumps into it - and succeeds. I want show you the Christmas calendar she made for Jimmy and the Christmas tag she created herself. Remember: she's only been doing this a few months! She is a great inspiration to me.

Christmas for me begins when my sister-in-law gives me a branch of her corylus avellana. It must dry and the leaves be removed. It is then hung up in the living room with Christmas decorations from Georg Jensen. This year, the old branch could be reused, so it was hung up in our hall. Georg Jensen Christmas decorations, Christmas balls were hung on it.

It she not talented?



This is the old branch.
Left, as it looks in the evening, right - in the daytime. 
There are 40 fairy lights on it!


~~~~~~~~~~~~~~~~

Måske på grund af en forkølelse var Lars mere svimmel end normalt, og da han bøjede sig frem - faldt han. Han var heldig denne gang, han slog ikke hovedet, som han har gjort de andre gange. Han slog bare begge knæ. Men hellere knæene - end hans hoved.

Min tanke har efterfølgende været: Hvor er vi hurtige til at tilpasse os!
De andre gange Lars er faldet, er jeg nærmest gået i panik (sikkert også fordi han slog hovedet).
Denne gang var anderledes. Jeg tog telefonen - ringede til sygeplejecentret og spurgte om de kunne vejlede mig over telefonen, til hvordan jeg bedst kunne hjælpe Lars op fra gulvet. Hvis jeg ikke kunne, så havde jeg brug for deres hjælp.
Jeg blev guidet - og Lars kom op. Igen har Møllevang vist, at de kan hjælpe, ikke kun som de vil, men hvordan vi som borgere ønsker deres hjælp. De tilpasser sig, og der ydes hjælp ud fra borgerens ønsker.
Er det ikke fantastisk?
Det er fuldt ud berettiget, at netop dette plejecenter blev kåret som Danmarks bedste demensplejehjem den 11. november 2022.

Trods Lars' fald føler vi os velsignede. Vi har en dejlig familie - først blev vi velsignet med en dejlig svigersøn. Han er omsorgsfuld og kærlig ægtefælle og far.  Nu er vi blevet velsignet med en ligeså kærlig svigerdatter. Hun har et hjerte af guld. 
Jeg føler himlens velsignelser, at disse to mennesker er blevet en del af vores familie.
Mia har endda fået samme interesse som mig: papirnørderi! Og hun er god til det – på nogle områder allerede langt bedre end mig. Jeg kæmper stadig med nogle grundlæggende ting. Hun springer ud i det – og det lykkes. Jeg vil lige vise jer den julekalender hun har lavet til Jimmy og det til/fra-kort hun selv har sat sammen. Husk: hun har kun været i gang i et par måneder! Hun er en stor inspiration for mig.

Julen for mig begynder, når min svigerinde giver mig en gren af ​​sin store troldhassel. Den skal tørre og bladene fjernes. Den bliver så hængt op i stuen med julepynt fra Georg Jensen.
I år kunne den gamle gren genbruges, så den blev hængt op i vores entre. Georg Jensen julepynt, blev også ophængt på den, julekugler.

1 kommentar:

  1. Yes! Your daughter-in-law is definitely talented Conny, and how wonderful that you both enjoy paper crafting! You'll have many things to discuss when the family come together... and you can even do some swapping. You've done a wonderful job creating your freesia card, it's another beautiful example. The orange looks so lovely against the blue, it's a fantastic contrast.
    I'm sorry to hear Lars had another fall, but as you said, at least he landed on his knees and not his head. It's wonderful that the care home is so good at dealing with the families who need help, it's truly a blessing to be under their care.
    Cheers,
    Beccy xx

    SvarSlet