lørdag den 10. december 2022

Don't think you know it all!!!

 

Stamp set is an old Stampin Up: Warm and toasty
The tutorial for this fancy fold, I found at Beccysplace: Diamont point fold

I submit this card to 


Just some thoughts...

I am not comparing myself to Job from the Old Testament. Far from it. He was an amazing man. Sometimes I think I understand, for a brief moment, a little of what he suffered.
Who was Job? In short, he was a just and believing man, He abstained from all evil. God tested him. He lost EVERYTHING: family, wealth, reputation, health, etc. Back then, it was believed that if you were tested - you must have done something wrong/sinned.
Friends, told him to repent - and Job said he had done nothing wrong! But the friends persisted, again and again.
When his trials were over, he was blessed with double-up of
 what he had before.

Where I think I can empathize with Job, after the many years of illness and thus the well-intentioned advice of others. This does not mean that I do not want good advice, but just as Job said no, it is also my right to sort through the advice that I hear - and together with my doctor decide if it is something I should try. It's just not always that good advice is given like - advice. 

If I don't do as suggested, it's because I don't want to get well! To hear that, hurts.


Jeg sammenligner mig ikke med Job fra Det Gamle Testamente. Langt fra. Han var en fantastisk mand.  Nogle gange tror jeg, at jeg et kort øjeblik, forstår lidt af hvad han led.
Hvem var Job? Kort fortalt var han en retfærdig og troende mand, Han holdt sig fra alt ondt.
Gud prøvede ham. Han mistede ALT: familie, rigdom, anseelse, helbred mm.
Dengang troede man, at blev man prøvet - måtte man have gjort noget forkert/syndet. 

Venner, bad ham omvende sig - Job sagde, han ikke havde gjort forkert! Men vennerne blev ved, igen og igen.
Da hans prøvelser var ovre, blev han velsignet med det dobbelte af, hvad han havde før. 

Der hvor jeg tror jeg kan føle med Job, er de mange år med sygdom og dermed andres velmenende råd. Det betyder ikke, at jeg ikke ønsker gode råd, men ligesom Job sagde fra, er det også min ret at sortere i de råd som jeg hører - og evt. sammen med min læge beslutte om det er noget jeg skal prøve.

Det er bare ikke altid at gode råd bliver givet som dette - et råd.  Hvis jeg ikke gør som der bliver foreslået, så er det fordi jeg ikke ønsker at blive rask! 

Det gør ondt at høre!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar