fredag den 3. november 2023

... and it happend again

Dies are from the danish designer By Lene Design


Phew, so much has happened this past month.

Just one weeks ago Lars became ill with a high fever and at the same time very drowsy. He got red spots on his feet and in the palm of his hand. The home care team called the emergency doctor, who admitted him. Fortunately, he was only hospitalized for 24 hours. It turned out that he had pelvic nephritis.

At the same time that Lars was ill, the pain in my back and down my leg became almost unbearable. I started to feel sorry for Lars. Lars had to listen to all my outbursts of pain!

One day our son Jimmy called me on messenger: Don't you want to talk on the phone? The Hospital in Skejby has been trying for a week to get hold of you! (my phone had gone on silent mode and I didn't know how to turn the sound back on - I've learned that now!). I called Skejby and got hold of the person who had called Jimmy. Skejby had contacted Jimmy, because he is registered as my emergency contact. They wanted to operate my herniated disc, 5 days later. It was this Tuesday. The operation went so well that I came home the next day. Asof now I'm in pain, but it's from the surgery. I feel blessed. I was given a 60% chance that an operation would succeed, but also a 60% chance that the pain in my back would worsen. As it looks now, everything has worked out and I have no more pain. Heaven has truly showered its blessings upon me. 

Then yesterday, the day after I got home, Lars suddenly became extremely ill. In the course of an hour, he went from being himself to having a temperature of 104,54  and being delirious. It was horrible to watch.

The Home care team came. They measured his urine - yes, he had cystitis again. At the same time, more red marks had appeared on his feet! The Home care team called the emergency doctor. He came and he admitted Lars once again.

Kami (our middle child) is at home and that has been a big help. It is difficult for me to get around, and she was quick to find the things Lars needed to take with him to the hospital.

The red spots are because he lacks platelets. We will go to Lars again soon. We miss him!



Pyha, der er sket så meget den sidste måned.

For kun en uge siden blev Lars syg med høj feber og samtidig meget døsig. Han fik røde pletter på fødderne og i håndfladerne. Hjemmeplejen tilkaldte vagtlægen, som indlagde ham. Han var heldigvis kun indlagt 24 timer. Det viste sig, at han havde bækkennyrebetændelse.

Samtidig med at Lars var syg, blev mine smerter i ryggen og ned i benet næsten ubærlige. Jeg begyndte at få ondt af Lars. Lars måtte jo lægge øre til alle mine smertens udbrud!

En dag ringede vores søn Jimmy mig op på messenger: Vil du ikke snakke i telefon? Skejby Sygehus har forsøgt i en uge at få fat på dig! (min tlf. var gået på lydløs, og jeg jeg vidste ikke hvordan man satte lyden til igen - det har jeg lært nu!). Jeg ringede til Skejby og fik fat i den person som havde ringet til Jimmy. Jimmy står som min nærmeste pårørende, derfor havde de kontaktet ham. De ville gerne operere mig for min diskusprolaps 5 dage senere. Det var i Tirsdags. Operationen gik så godt, at jeg kom hjem dagen efter.  Pt. Jeg har smerter, men det er fra operationen. Jeg føler mig velsignet. Jeg blevet givet 60% chance for at en operation ville lykkes, men også 60% chance for at smerterne i ryggen ville forværres. Som det ser ud nu, så er alt lykkedes, og jeg har ikke flere smerter. Himlen har virkelig udøst sine velsignelser over mig.

Så i går, altså dagen efter jeg kom hjem, blev Lars pludselig ekstrem dårlig. I løbet af en time, gik han fra at være sig selv, til at have 40,3 ; febervildelse og slog om sig. Det var forfærdelig at se på.
Hjemmeplejen kom. Målte hans urin - jo, han havde blærebetændelse igen. Samtidig begyndte der at komme flere røde mærker på hans fødder! Endnu en gang blev vagtlægen tilkaldt, og Lars blev indlagt.

Kami (vores mellemste barn) er hjemme, og det har været en stor hjælp. Det er svært for mig at komme omkring, og hun var hurtig til at finde de ting Lars skulle have med på sygehuset.
De røde pletter er fordi han mangler blodblader. Vi tager snart hen til Lars igen. Vi savner ham!










1 kommentar:

  1. Oh my goodness Conny, I'm so sorry to hear about Lars. I hope they have caught the cystitis early and can get it completely cleared. I will be thinking of him over the next few days.
    I was so happy to read about your successful surgery! What a relief you must feel. I'll be thinking of you too, and wishing for a full and speedy recovery.
    Thank you for sharing the beautiful cards you've been making. I'm glad to see that you still take some time to be creative. It's so important when things are stressful.
    Love to you and Lars.
    Beccy xx

    SvarSlet