mandag den 15. april 2024

Where to begin...



Beccy's Place: Poppies (beccysplace.blogspot.com
Beccy's so kind, that she gives a lot of free digi stamps away.
On her blog you can find these poppies - for free. 
I used these poppies in my last post, it's like I can't get enough of this stamp.



It has taken time to write this post. My feelings had to "be in place" so that I didn't write something I would regret later .
As I wrote in the last post, we had to have a meeting with a representative from the municipality, about  moving into a disabled/old people's home. I had spoken to the person a few times, so it was clear what our wishes were: A home where we could stay together.

At the meeting, it was clear that Lars would only be referred to a care home, and not a  disabled/old people's home. I pointed out that we were staying  together; I was then handed, a list of 5 nursing homes.
In the week that came I researched these places and it quickly became clear that none of these nursing homes had room for 2 people.
When the representative called after 2 weeks, I asked if she was aware that there was no room for married couples? Yes, she knew that. This made me angry. I feel she should have said that at our meeting, or on one of the times we spoke on the phone.
We are therefore now where we were before the meeting: I know we have to move - I just don't know where...

Lars's birthday was on 28 March. It was a quiet and pleasant day. Lars slept most of the day. The family came for dinner: Pizza and birthday cake. It was a pleasant couple of hours.
Since Lars is enthusiastic about owls, there was of course an owl on his birthday card!
Yes, Lars is tired again. He often sleeps all day. The doctor is informed. So everything is under control and that's great. We have confidence in our new doctor.

Since everything was fine with Lars, I decided to go to the scrap club for a cozy evening.
It is always nice to participate. There is a spacious and friendly atmosphere. Everyone helps each other.
A night like that, there's lots of laughter.
On the way there, my back hurt beyond belief. I considered driving home again. But I didn't. Unfortunately, it wasn't long before the pain was unbearable. Friends summoned our son and daughter-in-law as I was unable to drive due to pain. It was decided that I should be seen by a doctor. In short, I ended up being hospitalized for 24 hours. A scan showed that I have had 2 new herniated  discs. It's almost unwearable.

So, right now we're trying to stay calm and not panic. We are trying to create an overview of our situation.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vi Det har taget lang tid at skrive dette indlæg. Mine følelser skulle på plads, så jeg ikke skrev noget jeg senere ville fortryde.
Som jeg skrev i det sidste indlæg, så skulle vi have et møde med en repræsentant fra kommunen med henblik på at flytte i en handicap/ældrebolig. Jeg havde talt med vedkommende et par gange, så det var klart hvad vore ønsker var: En bolig , hvor vi begge kunne bo.
På mødet stod det klart, at Lars kun ville blive henvist til en plejebolig, og ikke en handicap/ældrebolig. Jeg gjorde opmærksom på, at vi skulle afsted sammen, og jeg derpå en liste med 5 plejehjem.
I den uge der kom, undersøge jeg disse steder, og hurtig stod det klart at ingen af disse plejehjem havde plads til 2 personer. 
Da repræsentanten ringede efter 2 uger, spurgte jeg om hun var klar over at der ingen plads var til ægtepar? Jo, det vidste hun. Dette gjorde mig vred. Det syntes jeg hun skulle have sagt på mødet, eller på en af de gange vi snakkede sammen i telefonen. 
Vi er derfor nu, hvor vi var før mødet. Jeg ved vi skal flytte - jeg ved bare ikke hvorhen...

Lars's havde fødselsdag d. 28 Marts. Det var en stille og hyggelig dag. Lars sov det meste af dagen. Familien kom til aftensmad: Pizza og kage. Det var et par hyggelige timer.
Eftersom Lars er begejstret for ugler, så var der selvfølgelig en ugle på hans fødselsdagskort. 
Ja, Lars er træt igen. Han sover ofte dagen lang. Lægen er informeret. Så alt er under kontrol, og det er dejlig. Vi har tillid til vores nye læge.

Eftersom der var ro omkring Lars, besluttede jeg mig for at deltage i en hyggeaften i scrapklubben. 
Det er altid hyggeligt at være med. Der er en rummelig og venlig atmosfærer. Alle hjælper hinanden. 
Der er masser af latter, sådan en aften.
På vej dertil, fik jeg ufattelig ondt i ryggen. Jeg overvejede at køre hjem igen. Jeg ville bare gerne afsted. Desværre gik ikke længe før smerten var ubærlig. Venner tilkaldte vores søn og svigerdatter, da jeg ikke kunne køre pga smerte. Det blev besluttet, at jeg skulle tilses af en læge. Kort fortalt, så endte jeg med at være indlagt 2 døgn. En scanning viste, at jeg har har fået 2 nye diskusprolaps. Det er næsten ikke til at bære.

Så, lige nu forsøger vi at tage det stille og roligt. Vi forsøger, at skabe et overblik over vores situation.





 







2 kommentarer:

  1. It's terrible that you weren't told from the beginning about the living situation Conny, what an awful situation to put you in. I really hope someone else will step in and review your situation so you can stay together.
    I'm so sorry to hear about your back too, the pain must be excruciating! Back pain affects everything else you do too... walking, sleeping, even just sitting. I hope you've been offered some kind of treatment or therapy for it.
    I'm thinking of you both and hoping for good outcomes for your health and living situation.
    Love,
    Beccy xx
    P.S. I'm glad you are still continuing with your card making. They are all beautiful and give you something to occupy your mind and hands for a little while.

    SvarSlet
    Svar
    1. Making cards does something mental for me. When I think it's all wrong, I sit down at my desk. Sometimes I only look at my materials because I don't have the energy to make anything - other times it turns into something. Beccy, your digi-stamps help me so much. I have no words for how much

      At lave kort, gør noget mentalt for mig. Når jeg synes det hele er forkert, sætter jeg mig ved mit skrivebord. Nogle gange ser jeg kun på min materialer, fordi jeg ikke har overskud til at lave noget - andre gange bliver det til noget. Beccy, dine digi-stamps hjælper mig så meget. Jeg har ikke ord for, hvor meget det betyder for mig. Tak synes alt for lidt. Du har givet mig så meget. Tusind tak. Pas på dig selv.

      Slet