lørdag den 1. juni 2024

Congratulation my dear

Our son turns 38 to day! Happy birthday Jimmy.
At the same time congratulation to Lars. To day we can celebrate our 39th wedding anniversary today. 

I dag bliver vores søn 38 år! Tillykke med dagen Jimmy.
Samtidig et stort tillykke med dagen til Lars.  Vi har nemlig bryllupsdag i dag. 39 år er det blevet til.


Beccys place, Gnome style - sorry it can't be bought anymore.
Beklager, dette digi-stempel kan ikke købe mere.

Even though summer is just around the corner, this post begins with a Christmas card.

AGAIN it's a digi-stamp, from Beccysplace.com I encourage everyone to visit Beccy's webshop and blog. She is an amazing artist/designer. I am love her style: simple, warm and with humor. It is reminiscent of the Nordic style. I'm sorry that this stamp is a discontinued digi stamp. I use it a lot - I love it.
It's called Gnome Style. The card reminds me of one I've made before. This time it is simply mounted on a background called, in Danish, a herringbone style card. I learned to make these cards many years ago, precisely from Beccy. Now everyone is doing it! It is an economical card, because you use leftovers to make the background with..

The last few weeks have given us a taste of what summer can be like: hot, burning, rainy and super lovely.

The garden is starting to come alive with flowers - and yes, weeds.

Today it has rained, I appreciate the heavens opening and giving free water to crops and flowers.

I love my garden. I have a lot to learn. Fortunately, I have an amazing sister-in-law. She is willing to teach me. It has saved me many times.

I don't have green fingers. However, I have some plants in the living room that are growing well. Especially a couple of cacti. They are confused. They don't understand that it's almost summer. Usually they blossom in the winter months or around Easter. Yes, you guessed it, it's November/Easter Cacti.

November/Påskekaktus, Schlumbergera 
The one to the right, has white buds - it is the first time!!!
Den til højre, har hvide knopper, det er første gang den blomstrer.


My first attempt growing a Schlumbergera using leaves from an old plant!
Mit første  forsøg på at frembringe en Schlumbergera  som er lavet ved hjælp af stiklinger!


3 years ago my son-in-law gave me this plant. In Danish it's nick name's  'Mother-in-law's sharp tongue'. I asked him if he knew what it was called, he didn't. I told him... he offered to buy me another plant. No thanks, I was so grateful for his thoughtfulness. The plant belonged at our place. At the time he gave it to me, it was 20 cm (8 inches). Now it is more than 39 inches.  The plant is also called bayonet plant and Sansevieria trifasciata.

For 3 år siden fik jeg denne plante, ’Svigermors skarpe tunge’ af min svigersøn!!! Jeg spurgte ham om han vidste hvad den hed, det gjorde han ikke. Jeg fortalte ham det... han tilbød at købe en anden plante til mig. Nej tak, jeg var så taknemmelig for hans betænksomhed, så den plante skulle ikke ud af huset igen. Den gang var den ca. 20 cm høj. Nu er den mere end 1 mtr. 
 Planten kaldes også bajonetplante og 
Sansevieria trifasciata

I don't remember the name if this plant. This one, My son-in-law also gave me this one. 3 years ago it was approx. 6 inches tall, now it also is aboyr 39 inches.

Jeg husker ikke hvad denne plante hedder. 
Den har jeg ligeledes fået af min svigersøn. Den gang jeg fik den var den ca. 15 cm høj, nu er den næsten 1 mtr.

Lars is sleeping most of the day - again. That is, he is not awake much more than a few hours a day. His brain just needs to rest. Maybe it is because he has fallen several times, this past month. I'm starting to worry about going places - because he might fall when I'm gone. Yes, it happened once. It was terrible. He wanted to move something from a bookcase, and ended up having the bookcase fall on him.
He doesn't understand that he doesn't evaluate realistically anymore. Can I do this? Should I do this?
I talked to him about trying to think through what he wants to do.
He said us that he doesn't understand that we think he is sick! He believe he can do what he usually does. This is frightening! I know it's the disease, but it's still scary. I've been very worried. He has been more restless than usual. It seems there's a development in his illness.
Lars needs calm and predictability. That's why it doesn't help that I myself fainted twice and ended up in hospital. I had been given medicine I could not tolerate. The last time I fellI hit my head and got my first black eye!~

~~~~~~~~~~~~~~~~

Selv om sommeren er lige om hjørnet, begynder dette indlæg med et julekort.
IGEN er det et digi-stamp, fra Beccysplace.com Jeg opfordrer alle til at besøge Beccys webshop. Hun er en fantastisk designer. Jeg er begejstret for hendes streg: Enkel, varm og med humor. Den minder om den nordiske streg. Jeg er ked af at det er et udgået digi stamp, jeg viser, men jeg er vild med det.
Den hedder Gnome Style. Kortet minder om et jeg før har lavet. Denne gang er det blot monteret på en baggrund der kaldes sildeben. Sildebenskort lærte jeg for mange år siden, at lave, netop af Beccy. Nu laver alle det! Det er et økonomisk kort, man bruger nemlig rester til at lave baggrunden med.. 

De sidste par uger har vi fået en forsmag på hvordan sommeren kan blive: varm, brændende og super dejlig.
Haven er begyndt at komme til live med blomster - og ja, ukrudt.
I dag har det regnet, jeg påskønner himlen åbner sig og giver gratis vand til afgrøder og blomster.
Jeg elsker min have. Jeg har meget at lære. Heldigvis har jeg en fantastisk svigerinde. Hun er villig til at lære fra sig. Det har hjulpet mig mange gange.

Grønne fingre har jeg ikke. Dog har jeg nogle planter i stuen som gror godt. Specielt et par kaktusser. De er forvirrede. De forstår ikke at det er ved at være sommer. Normalt blomster de i vintermånederne eller omkring Påske. Ja, godt gættet, det er november/påskekaktusser.

Lars er i en soveperiode. Dvs han er ikke vågen meget mere end et par timer om dagen. Hans hjerne trænger til ro. Han er faldet flere gange den sidste måned. Jeg begynder at være bekymret for at tage nogle steder hen - for er han faldet når jeg kommer tilbage. Jo, det er sket en gang. Det var frygtelig. Han ønskede at flytte noget fra en reol, og endte med at få reolen ned over sig.
Problemet er, at han ikke rigtig forstår, at han ikke vurderer realistisk mere. Kan jeg gøre dette`Bør jeg gøre dette? Vi havde en snak om det, og han fortalte at han ikke forstår at vi mener han er syg. Han mener han kan det han plejer. Det er skræmmende! Jeg ved det er sygdommen, men det er stadigvæk skræmmende. Jeg har været meget bekymret for ham. Han har været mere urolig end normalt. Det lader til, at det er en udvikling i hans sygdom.
Lars har brug for ro og forudsigelighed. Derfor hjælper det heller ikke, at jeg selv er besvimet 2 gange, og kom på sygehuset. Jeg havde fået medicin jeg ikke kunne tåle. Ved det sidste fald slog jeg hoved og fik mit første sæbeøje!














Our son made pickled red onions! It was the first time he tried it. They taste wonderful!
Vores søn lavede syltede rødløg! Det var første gang, han prøvede det. De smager vidunderligt!







1 kommentar:

  1. Firstly, congratulations to you and Lars on your 39 years of marriage! That's a wonderful milestone. Happy Birthday to your son too.
    Secondly, your cards are fantastic, and I'm always glad to see that you're still creating.
    I'm sorry to hear about Lars falling and you fainting. It sounds like things are a little more stable at the moment, but there are still some challenges.
    Your plants look lovely and healthy, Conny, you must be good at nurturing them. I'm sure they also enjoy the warmer weather and a little bit of rain.
    Take care.
    Cheers,
    Beccy xx

    SvarSlet