torsdag den 13. april 2023

Lille update

 https://beccysplace.com/snow-time-digital-stamps/ 

Entred:
https://kraftychickschallenge.blogspot.com/ #9
https://beccyschallenges.blogspot.com/2023/04/april-challenge.html # 25

Now I can show you the biker cards I made upon request. I've never done that before. I was a little scared and at the same time it was really fun.

When Lars has a good day and I need help, he helps me.
I sometimes find it difficult to put colors together, are there too many or too few embellishment on a card, etc. Lars is fantastic. He's good at it. It becomes increasingly difficult, but on good days, he wants to be part of the process of making a map.

Flash back:
The first time I visited my father-in-law, I saw some paintings. There were 2 in particular that struck a chord with me. The motifs were simple, there was the power of nature in one, and the other was of a girl/woman sitting thoughtfully with no face. I immediately felt it could be me sitting there with the future in front of me. What would I use it for? The possibilities were endless.

There first picture was of a bridge with rushing water underneath. Did I dare to cross the roaring bridge - and find peace and tranquility on the other side? The choice was mine.

I told Lars about the pictures. To this he replied: I painted it!!!!

Right now, Lars is in a reasonably quiet period. He is trying some Parkinson's medicine, to see if it can help, so far it doesn't seems like it. The doctors did not have high expectations, but Lars wanted to try it again. He tried 3 years ago, also without effect.
Otherwise, he sleeps a lot and doesn't have much energy. But for him/us it is actually a good period.

I myself have been to the hospital a 2 times and right now I am being treated for the erysipelas in my right leg. It's nothing, just annoying not being able to get into the garden, because that's where I find inner peace and quiet.


Stampin Up: One wild ride & Legendary ride + design paper.












Nu kan jeg vise dig de biker-kort, jeg lavede efter anmodning. Det har jeg aldrig gjort før. Jeg var lidt bange og samtidig var det rigtig sjovt.

Når Lars har en god dag, og jeg har brug for hjælp, så hjælper han mig. Jeg har nogle gange svært ved at sætte farver sammen, er der for meget eller for lidt pynt på osv. Lars er fantastisk til sådanne ting. Det bliver stadig sværere, men på gode dage vil han gerne være med i processen med at lave et kort.

Tilbageblik:
Første gang jeg besøgte min svigerfar, så jeg nogle malerier. Der var specilt 2 som gik lige i sjælen på mig. Motiverne var enkle, der var natur kraft i det ene, og det andet var af en pige/kvinde som sad eftertænksom med intet ansigt. Jeg føltet med det samme, det kunne være mig selv, der sad der, med fremtiden foran mig. Hvad ville jeg bruge den til? Mulighederne var uendelige.

Der første billede var af en bro med brusende vand under. Turde jeg krydse den brusende bro - og finde fred og ro på den anden side? Valget var mit.

Jeg fortalte Lars om billederne. Hertil svarede han: den har jeg malet!!!!

Lige nu er Lars inde i en rimelig stille periode. Han afprøver Parkinsons medicin for at se om det kan hjælpe, indtil videre ser det ikke ud til det. Lægerne havde ikke de store forventninger, men Lars ville prøve det igen. Han forsøgte for 3 år siden, også uden effekt.

Ellers sover han meget og har ikke meget energi. Men for ham/os er det faktisk en god periode.

Jeg har selv været på sygehuset et par gange og lige nu er jeg i behandling for rosen i mit højre ben. Det er ingenting, bare irriterende ikke at kunne komme ind i haven, for det er der, jeg finder indre fred og ro.


2 kommentarer:

  1. You've done a great job with all these fabulous cards Conny, they look wonderful! It's also great to hear that Lars has been helping you with the choice of colours and embellishments... I'm so glad he's having a good period.
    Hopefully the problem with your leg will be resolved quickly and you too can have a good period out in your garden.
    Cheers,
    Beccy xx

    SvarSlet
  2. Nicely done, and it makes me smile. Thanks for playing our Christmas Challenge at Krafty Chicks this week. Happy Crafting and have a great day!

    Leanne DT Member/KCC

    SvarSlet