fredag den 15. januar 2016

Is patience is good thing?

Those who know me, will testify that patience is not one of my strong characters.
Life, however, has softened my rebellious mind, and I have learned, that it pays to search, fail and try again.
A small thing to some, but a great thing to me, has been that I could not bake scones!
It has taken 14 years to get my feet under (or rather fingers in) a recipe I could prepare, bake and it would taste to me likeing. Now, finally - succees! And they taste yummy.
Another thing that has taken me 53 years to learn, is to accpt praise!
Praise was never a positive thing in my childhood, and I carried that with me as an adult.
A few nights ago, I realized that it is like throwing a gift back at the giver. To say: Not good enough, away! I don't believe in your sincerity!" What an act of rudeness! What lack of good manners!
I've had to apologize to those who are close to my heart. I am so grateful, that they've had pacience with me, while I had to learn and accept this presious truth.




Følg linket her ovenover og du vil komme til opskriften på de bedste scones i verden.


De som kender mig, vil kunne bevidne at tålmodighed ikke er min stærke side.
Livet har dog mildnet mit oprørske sind, og jeg har lært at,  det betaler sig at søge, afprøve, kassere og prøve igen. En lille ting for nogle, men en stor ting for mig, har været at jeg ikke kunne bage scones. Det har taget mig 14 år at få fod under (eller rettere fingre i) en scones opskrift som jeg kunne tilberede. Nu lykkedes det endelig. Og de smager godt! Jubiiiiiii
En anden ting som har taget mig 53 år at lære, er at tage imod ros! Ros var ikke en positiv ting i min barndom, og tog jeg med mig som voksen. Pludselig for at par dage siden, indså jeg, at det er som at smide en gave tilbage i hovedet på giveren. At sige, "ikke godt nok, væk! Jeg tror, ikke på din oprigtighed". Hvilken uhøflighed! Hvilken manglen på god tone! Jeg har måttet undskylde til dem som står mit hjerte nær. Jeg er dem så taknemmelig for deres tålmodighed med mig, medens jeg skulle lære denne vigtige sandhed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar